oude voor vetrek - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu oude voor vetrek - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

oude voor vetrek

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

18 November 2011 | India, Poona

Laatste week India


Een verslag van mijn laatste week -stiekem- vanuit wederom Pune-

Woensdag:
Laatste werkdag! Ik heb getrakteerd op Samosa’s en Dokla - Indiase snacks.

Donderdag:
Tony and Guy hebben ook Pune veroverd. Dus op mijn eerste vrije dag wilde ik mezelf verwennen en naar de kappert. Ik bladerde door de boekjes en zag een leuk - schouderlengte- kapsel. ‘Meneer de Homo, zou u mij wellicht dit kapsel aan kunnen knippen?’. Ik nam plaats in de knipstoel en een vriendinnetje zat naast mij. Ineens kraamde zij: ‘hegh - schrik-’ uit. Ik draaide mij om, voelde aan de achterkant van mijn hoofd ,en er was geen haar meer. Blijkbaar zitten je schouders op oorhoogte in India.
Na een aantal positieve reacties heb ik besloten de kappert niet op zijn bek te slaan.

Vrijdag:
Meera in Bollywood.
Op de valreep toch nog als figurant in een Bollywood film beland. Met een groep witzakken deden we Goa airport na. Ik heb 12 uur heen en weer gelopen met een trolley en lege koffers. Maar ja, je carriere moet ergens beginnen he?


Weekend
Zie beschrijving van alle andere weekenden: alcohol, laat, eikels, vervelende mannen, rare mannen, irritante mannen en van die players.


Dinsdag

Typisch India! Dit wordt een lang en enigszins saai verhaal - dankzij de overdreven Indiase bureaucratie!

Als je langer dan een half jaar in India zit moet je naar de dichtstbijzijnde FRO - een politie bureau waar ze buitenlanders registeren. Aangezien ik eerst in Loni zat was mijn registratie gedaan in de FRO van Ahmednagar- 3 uur van Pune. Iedere keer als je India in- of uit gaat moet je dat melden. Hierdoor moest ik Dinsdag nog even 3 uur heen en 3 uur terug reizen om een stempel te krijgen op mijn FRO- formulier.

Eenmaal aangekomen bij de FRO vroegen ze mij:

‘Do you have letter from the university in Loni stating that you can leave?’
Eh, nee…
‘Well, sorry m’am, without that letter we cannot give you the stamp.’

Ik raakte in paniek..Ik had die stempel nodig, maar hoe the fuck kom ik aan een brief uit Loni? Ik ging dus scene trappen en theatraal smeken om die stempel. Ik zei dat mijn bus naar Bombay bijna vertrok en barstte ongeveer in tranen uit…

‘Sorry M’am, leave the drama behind. Just give us the letter..’

Paniekerig belde ik dus naar Loni, ik was zo bang dat ze zouden zeggen dat ik daar al een half jaar weg was en dus eigenlijk op illegale wijze in India verbleef…Ik zag al een cel met stro en ratten voor me..En had al de inleiding voor mijn boek - 10 years in an Indian jail- bedacht, als ik tenminste ooit vrij zou worden gelaten.

Wonder boven wonder was de man in Loni best vriendelijk, maar enigszins verbaast: ‘Are you still in India??’. Hij heeft de brief gefaxed en ik kreeg na 3 uur mijn stempel…Opluchting! Wel jammer van het boek.

Woensdag.
Bomaanslagen in Bombay.
Bizar, ineens een paar bommen ontploft op de plek waar de bus aankomt vanaf Pune.

Donderdag
Raar idee, de dag ervoor lagen hier tientallen doden en mensen zonder armen; nu is het gewoon weer een straat, waar mensen winkelen, lachen, bellen; kortom het leven doorgaat….


S’avonds gegeten met de Haarlemmers die ik een paar weken daarvoor had ontmoet en op naar Nederland…..







  • 18 November 2011 - 08:03

    Daphne:

    Hee Mier,

    Jammer dat ik je reisverslagen nu pas ontdek. Jaaaaren niet gezien, en nu van zo 'dichtbij' lezen hoe het met je gaat. Leuk hoor. Gelukkig ben je niet id cel beland toen pffff. Maarre dat boek, nah ja een andere dan ;), kan je gewoon gaan schrijven hoor, je schrijft zoo leuk. Lach me slap. Behalve dat stukje over die bommen dan.... Vreselijk om daar dan te zijn en te bedenken hoe het er daar de dag ervoor geweest moet zijn. Dat van dat schrijven wist ik natuurlijk al, na onze bundels verhalen als dikke dames en chris & stoffel. Enne, fijne kapper trouwens. Hahaha. Liever Mier, zie je nog liggen, jaren later ih ziekenhuis, daarom ben ik extra trots op je ! Doe je voorzichtig ? X

  • 18 November 2011 - 08:07

    Mireille Vos:

    hey daph, wat leuk:) hahah ja ik moet nu ook zo lachen, die verhalen van ons...vrees dat ik ze niet meer heb, maar ga eens zoeken als ik weer eens in NL ben:) ik doe heel voorzihtig en heb wel wat beschermers inmiddels...

    En hoe gaat het met u, daar in het zuiden des lands?? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Poona

India part 2

Recente Reisverslagen:

25 December 2012

Ik heb nergens zelf om gevraagd!!!

29 November 2012

Guru's en hoge hakken

26 November 2012

gecensureerd

26 November 2012

Uithuwelijken: ja , ik wil!

01 Juni 2012

Een meisje? Aborteren!
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 62960

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: