visa - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu visa - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

visa

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

17 November 2011 | India, Poona


STEL:

Je bent een klein blond meisje dat graag zielige Indiase negertjes met HIV helpt - voor gratis wel te verstaan. Je wilt dus een aantal maanden naar India, geen probleem zou je zeggen. Bovendien zou het logisch zijn om hartelijk te worden ontvangen, met woorden als:
‘oh wat fijn’. De praktijk is echter als volgt:


De procedure in Nederland:

Om een visum te krijgen voor India moet je - als bijna dertig jarige vrouw -een kopie van de paspoorten van je ouders inleveren, hun loonstrookje en een verklaring dat zij het toelaten dat hun dochter naar India gaat. Dit geeft direkt een goed beeld van de Indiase maatschappij: vrouwen zijn nooit vrij. Eerst zijn ze het bezit van de ouders en daarna van de man en hun helse schoonfamilie.

Enfin, na 3 bezoeken waarin steeds om nieuwe brieven en verklaringen wordt gevraagd - en het betalen van 180 euro - gaat de visum procedure van start.
Ik vroeg:

‘ Do I get the money back if I won’t get the visa?’.

Waarop het verwachte antwoord was:

‘ No m’am’

Wonder boven wonder ligt het visum, na 3 weken klaar.
Joepie denk je dan, papier werk gedaan, ticket boeken en hupsakee naar India....


MAar dan...de procedure in India:

Als je een visum hebt dat langer geldig is dan 180 dagen - ook al blijf je korter - moet je je registeren bij de FRO ( Foreign Registration Office). Dit is een speciale afdeling van het politiebureau, waar je alleen kan solliciteren als je een lul met snor bent. De registratie moet binnen 14 dagen gebeuren, anders krijg je 30 E boete. De meeste buitenlanders hier zijn rijke dikke Duitse expats die voor Mercedes, Volkswagen of BMW werken, en hun corrupte mannetjes hebben die registratie formulieren zo geregeld. Als meisje (!) alleen is dit bijna onmogelijk.

Bezoek 1:
‘Hallo!’ - ik vrolijk en niets vermoedend- ‘Mag ik mij even registeren?’

Boze snor lul: ‘Heb je alle formulieren’?’

Dus trots laat ik mijn pakketjes ingevulde papieren, pasfoto’s en paspoort zien.

Lelijke snor lul: ‘Waar is het registratie formulier van je landlord?’’

Ja die hek nie he?
Dus eerst moet de landlord- binnen 24 uur- een buitenlander registreren met het C-form. Die ik dan weer mee moet nemen. Natuurlijk was het de volgende dag de verjaardag van een van de 3.2 miljoen goden, dus FRO dicht.

Gewapend met c-form bezoek nr. 2.

‘So - aldus juffrouw Bulstronk- ‘where is your police stamp?’
EH - die kom ik toch hier halen?

Nope, die moet je bij het lokale politiebureau - in je eigen wijk - verkrijgen. Dus, ik spring in de rikshah en op naar andere martelaars. Hier word ik behandeld als crimineel. Ik heb weer een formulier niet, dus ga ik de volgende dag met een Indiase vriend als bescherming, terug. Agressief worden mijn formulieren na een uur ingenomen en een agent rijdt ermee weg.

‘’Exuse me - where he goes with my forms?’’

Hoge pief met lelijk pak: ‘Hij gaat kijken of je daar wel woont’’

Ik moet 48 uur thuisblijven - want ergens deze twee dagen staat er een corrupte hindoe met stip tussen zijn ogen voor men deur.
De volgende ochtend besluit ik pro-actief naar het station te gaan. Ik vraag wanneer ze ongeveer langskomen. Blijkbaar konden ze men huis niet vinden, maar geloven ze het wel. Ik krijg dus een stempel!

Ten minutes only m’am!

MAar na 4 uur, nog geen stempel. De commissaris is in vergadering, uit lunchen, thee aan het drinken etc etc. Vijf uur, twee huwelijksaanzoeken en 100 mannen blikken later heb ik de stempel. Ik ben nu precies 14 dagen in India, en race dus naar de FRO.



Bezoek 3
Jongens! Ik heb alles:)

‘’Sorry m’am, why are you on an x-visa? You should have an employment visa. You actually should go back to your country to get the right one. ‘’

Wat? Heb ik daar 180 fucking euro voor betaald?
Of - zegt de heks- je moet een contract van je baas meenemen en een verklaring dat hij voor je instaat als er wat gebeurd. JE krijgt nu de registratie niet en je bent morgen te laat, dus boete in de pocket. Slim...gewoon iedere keer om nieuwe formulieren vragen, zodat het nooit lukt je binnen 14 dagen te registreren.

Inmiddels biggelen er stiekem wat tranen over men wangen; zo gefrustreerd. Waarop een Indiase agent die visa’s regelt voor eerder beschreven Duitserts zegt mij wel te kunnen helpen. Ik geef mijn nummer en direkt krijg ik een sms. “ Ill help you and Ill only charge friendship’’. Bah...Vervolgens al halve liefdes verklaringen per sms.

Dus toch maar weer alleen naar de FRO morgen...






  • 17 November 2011 - 09:02

    Ilse:

    Pff, mss moet ik toch maar ff een ander land zoeken voor mn research :S sterkte met de snorren!

  • 17 November 2011 - 09:47

    Sanne:

    Hey Mireil! Jeetje wat een gedoe zeg! Echt irritant, grrr! In Indonesia had ik ook al zoveel gezeur, en dat terwijl je er ook nog met goede bedoelingen bent, hoe frustrerend! Laat je niet gek maken! Hopelijk gaat het morgen lukken! Ik zal voor je duimen! Liefs!

  • 17 November 2011 - 10:19

    Daphne:

    Hee Mireille,

    Sjeesus wat een gedoe zeg. En jij zegt dat je niet stoer bent ! Dus echt wel he ! Maar zoals ik weet en ook lees ben je een doorzetter en gaat het je lukken. Hoe frustrerend ook. Ben gewoon echt benieuwd hoe t je morgen zal vergaan. En bah bah, die mannen daar, I only charge you friendship.. Wat een land. Maar hou je doel voor ogen en ik weet zeker, je komt er. Ik vind t dapper ! Succes en Liefs

  • 17 November 2011 - 11:13

    Marthe:

    lange zucht :(

  • 17 November 2011 - 12:14

    Suus:

    Gatsie wat rot!! Sjee zo irritant dat die gast er dan zelfs gewoon vandoor gaat met je formulieren ook nog eens! wat doe je dan! Ik zou echt zooo boos worden! Goed dat je mij niet bent en er nog relatief rustig mee omgaat. Lijkt me echt moeilijk zo respectloos behandeld to worden door die stomme machtsmisbruikende man lullen!! Denk maar aan alle represailles die je in de toekomst (VAST WEL, ik help je!!;) op ze kan uitvoeren dan voel je je vast iets beter! Heel veel succes!! Ik hoop dat het morgen beter gaat!
    Liefs

  • 17 November 2011 - 12:19

    Marjolein:

    AAAAAAAAAAAAH! Maar laat je niet gek maken! Das namelijk ook de bedoeling!

  • 17 November 2011 - 12:23

    Lul Zonder Snor :

    Volgens mij is daar de magische truc gewoon omkopen. X Neef B

  • 17 November 2011 - 13:01

    Mamamama:

    Ik zou je willen helpen!
    Misschien zitten zij ook in het complot om je zo snel mogelijk thuis te krijgen, je vader heeft ook overal vrienden met en zonder snorren of met plaksnorren

  • 18 November 2011 - 05:23

    Ik:

    dank voor support:) als je ooit naar India gaat, neem 1, visa korten dan 180 dagen, of 2. veel geld mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Poona

India part 2

Recente Reisverslagen:

25 December 2012

Ik heb nergens zelf om gevraagd!!!

29 November 2012

Guru's en hoge hakken

26 November 2012

gecensureerd

26 November 2012

Uithuwelijken: ja , ik wil!

01 Juni 2012

Een meisje? Aborteren!
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 62970

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: