Ik heb nergens zelf om gevraagd!!! - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Ik heb nergens zelf om gevraagd!!! - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Ik heb nergens zelf om gevraagd!!!

Door: mireille vos

Blijf op de hoogte en volg mireille

25 December 2012 | India, Poona

India en haar patriarchische samenleving is besmettelijk. Ook ik begin te geloven – nu ik hier ruim twee jaar woon – dat wanneer je teveel vlees laat zien, mannen het recht hebben je na te schreeuwen, aan te raken of aan te nemen dat je een hoer bent. Een opvatting die niet alleen in de conservatieve samenleving als India geldt, maar ook tot discussies in het Westen leidt. Vraag je erom verkracht te worden door ’s nachts in je korte rokje naar huis te fietsen? Of moeten we mannen leren om te gaan met vrouwelijk schoon en bloot?

Kwaad op mezelf

Maar, de reacties op blote lichaamsdelen zijn India wel extremer dan in Nederland. Op een zaterdag liep ik in mijn hemdje in een Indiase expat wijk. Natuurlijk gluurde de halve straat me aan. Ik hoorde ook wat vaag geschreeuw en ineens drongen de woorden tot me door: Sex, fuck you, sex. Onmiddellijk schoot de gedachte ‘ik heb ook te weinig aan’ door mijn hoofd. In plaats van boos te worden op de gefrustreerde manmensen, werd ik kwaad op mezelf.

Handen op mijn billen

’s Avonds had ik een expat feestje met 80 procent ‘blanken’ en een paar ‘moderne’ Indiërs. Terwijl ik met een Italiaan stond te praten voelde ik handen op mijn billen. Woest draaide ik me om en keek tegen een Indiase man aan. ‘What do you think you are doing’’ schreeuwde ik, ‘If you touch me again, I’ll hit you’, druk gebarend met mijn handtas. Vijf minuten later zocht ik samen met een vriend de boosdoener, maar hij was niet meer te vinden.

HUN probleem!

Na die zaterdag heb ik een rebelse woede in mij. Ik pas mij niet langer aan de seksuele frustratie van dit land aan. Dat zij niet tegen blote schouders kunnen is HUN probleem. Het is 35 graden, ik draag een hempje ZONDER sjaal! Staren mag, maar als er woorden of handen bij komen kun je een felle reactie verwachten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Poona

India part 2

Recente Reisverslagen:

25 December 2012

Ik heb nergens zelf om gevraagd!!!

29 November 2012

Guru's en hoge hakken

26 November 2012

gecensureerd

26 November 2012

Uithuwelijken: ja , ik wil!

01 Juni 2012

Een meisje? Aborteren!
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 4061
Totaal aantal bezoekers 62969

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: