''werk'' - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu ''werk'' - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

''werk''

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

28 April 2011 | India, Loni



''Maar wat doe je nu eigenlijk in India?'' wordt mij gemaild. Ik zal daar eens uitvoerig antwoord op geven: NIETS.

Vanaf 9 uur vanmorgen staar ik naar mijn laptop, wachtende op een email van mijn baas. Nu kan ik niet verder en verveel me kapot. Het afgelopen uur heb ik 60 keer mijn mail en facebook bekeken, en had slechts 1 email. Deze heb ik natuurlijk langdradig beantwoord en hoop op een antwoord....Ik ben geen uitzondering op kantoor, ook mijn collega's zitten voornamelijk op Farmville.

Hoe dan ook heb ik officieel wel een taak: ik ontwikkel een website voor de rehabilitatie en reintegratie van drugsverslaafden en mensen met HIV/AIDS. Natuurlijk kan ik een plan schrijven, bedenken wat daarvoor nodig is, en een mooie sociale theorie aan het plan vastplakken, maar daarna vroeg mijn baas doodleuk:

'' Can you now design a website?”

Of nou ja:

“ Can you now design a website!”

Dus ineens moet Meera -die amper een computer aan krijgt- een website ontwerpen. Heb al een aantal pracht schetsen op mijn naam staan. Bizar dat ze denken dat wij westerlingen alles kunnen...

De onmisbare diensten die ik hier verleen zijn natuurlijk niet voor gratis. Na een week mailde mijn baas dat hij zo tevreden met met me is, dat hij mij graag betaaldt. Ik verdien nu maar liefst 80 Euro in de maand. Voor deze 80 Euro werk ik maandag tot en met -let op!- zaterdag van 9.00-18.30.

Gelukkig heb ik wel wat meer contact met mijn collega's de laatste tijd. Ze laten me Ezel zeggen in Marathi, en moeten dan heel hard lachen. Verder lunchte ik de eerste maand alleen, terwijl mijn collega's hun Tiffins (lunchboksjes) deelden. Ze zitten gezellig in een circel op de grond, en delen alles wat hun vrouw/moeder hen 's ochtends meegeeft. Inmiddels hoor ik gelukkig ook bij de lunchclub. Ik heb alleen geen tiffin, dus voel me een beetje schuldig. Ze delen hun eten met mij, terwijl ik de rijkste ben.....

Na deze lunch is het half 2 en duurt het ontzettend lang voordat het eindelijk tijd is om de ''shared rikshah'' naar huis te pakken...


Het is inmiddels kwart voor vier en dit bericht heeft me weer een half uur verder geholpen!

Schroom niet te mailen of mij ander afleidend materiaal toe te sturen.


  • 28 April 2011 - 10:31

    Ans (spanje):

    Hoi harde werker! Hier misschien wat hulp in bange dagen: www.mijn-eigen-website.nl. Een hele handige (gratis) website!
    En vooral blijven schrijven!!!

  • 28 April 2011 - 10:34

    Mireille Vos:

    dank je wel! ga gelijk ff kijken! hoe is het daar?

  • 28 April 2011 - 10:34

    Mireille Vos:

    dank je wel! ga gelijk ff kijken! hoe is het daar?

  • 28 April 2011 - 10:35

    Mireille Vos:

    dank je wel! ga gelijk ff kijken! hoe is het daar?

  • 28 April 2011 - 11:09

    Ans (spanje):

    hier is het weer heerlijk. We hebben een paar weken wat minder weer gehad, dat was allemaal naar Nederland! Zaterdag vieren we hier.....: jawel: koninginnedag! Met een heuse vrijmarkt, haring, bitterballen en oranjebal! (Dachten we te kunnen ontsnappen....) Je weet maar nooit, wie weet wordt het wat!
    Voor jou niet zo heel lang meer hè?
    Wij bereiden ons alvast voor op de komst van je moeder en Michelle.
    groet, ook van Mike

  • 28 April 2011 - 11:11

    Mireille Vos:

    dat klinkt leuk! ik niets hier, gaat aan mijn neus voorbij...nou ik denk tot juli, dus nog wel een maandje of 2..maar relatief niet lang nee...doe het zelf hoor, dus ik mag ook eerder weg, maar vind het ergens nog wel leuk...weet niet precies welk deel hoor... plezier met mijn familie!

  • 28 April 2011 - 11:43

    NeefB:

    Hé Nicht,

    Leuk om te lezen dat ze aan jou vragen een website te maken terwijl hier in NL alles wat ook maar lijkt op programmeren / designen voor wat spiegeltjes en kraaltjes wordt uitbesteed aan Indiers.. X neefB

  • 28 April 2011 - 11:48

    Mireille Vos:

    misschien moet ik dat ook maar doen, men buurjongen een banaan geven en vragen of hij het doet.. ga ik naar Goa!

  • 04 Mei 2011 - 18:24

    Ton:

    weet je wat afleidend materiaal is, de registratie van Koninginnedag bij cafe de Vijfhoek via you tube!
    Barbara en ik hebben reps.weer met de beenham en bieren geholpen.Heerlijke dag en iedereen weer eens gezien,wat een groot dorp is het hier toch.............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 62936

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: