Eindelijk weer zeuren. - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Eindelijk weer zeuren. - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer zeuren.

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

10 Juni 2011 | India, Loni



Ok; ik ben in een kut bui! Sinds lange tijd heb ik weer even geen zin om hier te zijn. Ik wil thuis – een willekeurig huis in Amsterdam of Haarlem- op de bank liggen en Californication kijken. Een lekker glaasje rioja erbij, tapenade, bruin brood, echte vrienden -of familie- om me heen...

De monsoen is begonnen, het regent al 7 uur en alles is modderig, vies, het stinkt, en er is amper een rikshah te vinden. Als er eentje leeg is, wordt de monopolie positie volledig uitgebuit en sta je daar met je poten in een overstromend riool af te dingen...Bah!

Ik heb pauze van 13.00-14.00 en loop normaal even naar buiten, nu kan dat niet, dus zit ik van 9.00-18.30 binnen(!) naar een laptop te staren..Als het om 18.30 tenminste droog is.

Een diersoort dat regen wel te gek vindt zijn de muggen...die komen nu als gekke overal vandaan vliegen, dus mijn voeten zijn opgezet van de beten.. Dat krap ik natuurlijk open – zoals jullie weten- en dan lekker met bewonde voeten in de riool-plassen lopen..Wachten op infecties dus.

Aangezien het nog wel warm is, draag ik slippers..en die klappen alles aan de achterkant omhoog...Dus - aan het einde van de dag- zijn je hele broek en T-shirt nat en vies. Nu heb ik natuurlijk geen wasmachine, dus was ik alles op de hand..Ik kan nu echter niets buiten hangen, met als gevolg dat mijn hele kamer vol natte kleding hangt..Wederom: stank.

Ook is mijn werk bijna onmogelijk; want ik moet werkgevers en NGOs bezoeken en hen aanmoedigen zich op te geven voor het platform dat ik ontwikkel. Voor diegenen die niet weten wat ik doe:
ik maak een website om HIV+ mensen en drugsverslaafden aan het werk te krijgen. Hiervoor reis ik door Pune. Maar met de regen wil mijn collega niet naar buiten...Nog meer laptop staren dus...GRrrr.

Verder is een van mijn beste vrienden aan de dood ontsnapt en net onstlagen van de intensive-care. Hij heeft zijn alvleesklier kapot gedronken! En dat op de leeftijd van 25. Ben behoorlijk geschrokken...

Gelukkig is het vrijdag en ga ik straks wodkaatjes drinken – werken aan een kapotte alvleesklier- in mijn expat bubbel; even vergeten dat ik in India ben...





  • 10 Juni 2011 - 09:15

    JeNichtJe:

    Haha. PRECIES zoals mn laatste weken Dar.. En alle expats chagrijnig zeker he? Ondanks dat zij zich waarschijnlijk nog gewoon kunnen vervoeren in hun dikke wagens.. Hang in there! Nog een maandje en dan kan je weer genieten van dit fantastisch georganiseerde schone mini-paradijs met strenge deadlines, net iets te grote ego's en vrije tijdbestedingen die iets meer mogelijkheden bieden dan slechts het drinken van glazen wodka. Bijvoorbeeld dansen op GOEDE muziek in combinatie met wodkaatjes drinken.. Of een leuk bordspel onder het genot van een lekker glaasje.. wodka? Of lekker sporten om vervolgens tevreden jezelf te belonen met een glas wodka. Je ziet, hier is het zo leuk dat je helemaal geen wodka nodig hebt, tot snel!

  • 10 Juni 2011 - 09:17

    Ik Zelluf:

    haha inderdaad me nichtje! enne heb ik ook zin in...qua grote ego's; denk dat india wint...

  • 10 Juni 2011 - 20:26

    Lea:

    Mireille,
    Ik ken je helemaal niet maar kwam toevallig bij jouw berichtje uit en ik kan me best voorstellen dat je een kut bui hebt in die omstandigheden.
    Waterlily parfum helpt goed tegen de muggen en het ruikt ook nog lekker, misschien eens proberen.
    En ik zit hier al drie dagen met een krop in mijn keel en ook in een dikke kut bui soms twijfelend of ik een wijntje zou drinken. Ik ga in ieder geval je andere berichtjes nog lezen want je schrijft zo prettig en dan kan ik even mijn zinnen verzetten want het is hier (in België) nu ook al een paar dagen aan't regenen en s'nachts die rotmuggen toch, zelfs citronella helpt niet. Sinds ik in India geweest ben kan ik hier alles veel beter relativeren en heb ik in gedachten een oord waar ik naar kan verlangen als het hier wat te gortig wordt. Ik zou je een dik knuffeltje willen geven en veel goede moed, emoties zijn als wolken ze komen en gaan. Ik heb ondertussen dat wijntje maar open gemaakt, mmmm, wat een lekker medicijn. Maar niet teveel want het verwoest alles en is eigenlijk vergif.
    Ik zou willen vergeten dat ik in B zit.
    Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel ....
    Waar is de tijd dat ik tranen liet voor Rama uit Hampi. Een jongen met kinderverlamming die kruipend zijn weg door het leven moet banen. Zo zacht, zo vriendelijk, zo meelevend, zo zorgzaam, ...., hop daar gaan we weer, traantjes, ...., misschien gaat die krop zo wel over. Volgende week neem ik Ignatia amara als homeopathisch medicijn maar we zitten hier met de Pinksterfeestdagen en dan is alles dicht.
    Nu ga ik je andere berichtjes lezen en bedankt dat je daar bent, op dit ogenblik, nogmaals een dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 62940

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: