Ik ben een haarlems meisje - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Ik ben een haarlems meisje - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Ik ben een haarlems meisje

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

16 Juni 2011 | India, Loni


Nederland

Naarmate ik langer in mijn expat bubbel leef, voel ik me meer en meer Nederlandse.

Wanneer je slechts tijd doorbrengt met soortgenoten merk je niet hoe veel je op elkaar lijkt; hoe je gedrag overneemt, en wat de kenmerken van je sociale omgeving zijn. Nu ik afgezonderd ben van enig Nederlands sarcasme,onze grofheid en directheid, merk ik hoe lomp wij zijn.

Gisteren was een vriend van mij jarig, dus ik - en een of andere Ito- gingen kaarsen kopen voor op de taart. De een-oogige verkoper liet ons de mogelijkheden zien. We wilden een 3 en een 4 kopen; aangezien hij 34 werd. Helaas hadden alle kaarsen verschillende voormaten en konden we bovendien geen 4 vinden. Uiteindelijk liet de verkoper trots een 4 zien en zei: ''See, everything is possible in India!'' Waarop ik zei: ''Yeah just not in a proper way!'' De Ito keek mij aan met een blik van, wat zeg je nu?! Dat kan toch niet...Terwijl ik het een heel beschaafde formulering vond en de verkoper ook best moest lachen – met ze ene oog.

Vervolgens wilden we nog een soort sterretjes-kaars kopen. De lontjes zagen er nogal Indiaas uit dus vroeg ik: ''Is it safe to light these?! '' Waarop Mr. een-oog antwoordde: ''Well, sometimes is goes wrong...''
Ito en ik dachten hetzelfde: Thats why you only have one eye! Ik zei het niet...Toen we de winkel uitstapte bekende de Ito mij: ''I was so afraid you would make a comment on his eye....''

Ook de man-vrouw verdeling lijkt onder de expats anders dan wij Nederlanders hanteren. Hier praten de mannen, vertellen verhalen, zijn op de voorgrond; terwijl de vrouwen slechts lief lachen. Aan het einde van de avond worden de vrouwjes keurig thuisgebracht. Het gekke is dat ik de Nederlandse lompheid mis; om 5am alleen naar huis te moeten fietsen van Oost naar West Amsterdam, zonder dat een van de aanwezige mannen aabiedt je te beschermen. Tenzij ze natuurlijk denken wellicht een ''kopje thee '' als beloning aangeboden te krijgen....

De Indiers zijn nog erger, die betalen zelfs alles voor hun vriendinnetjes. Wanneer ze ''uit'' zijn en een andere man tegen hun liefjes begint te praten duwen ze hem weg. Meisjes kijken hulpeloos en hun blik zegt wanhopig: ''help mij''.

Geef mij maar Nederland, waar vrouwen mannen zelf wegduwen, hun eigen drank betalen en ook foute grappen mogen maken. Nog een maandje.....................




  • 16 Juni 2011 - 13:20

    Vader Zelve.:

    ik leer steeds meer van je.
    Dat vriendelijke naar de vrouwtjes vind ik wel en vondst; ga ik ook eens proberen. Dat betalen voor hen vind ik daarentegen minder. Ik ga er de ideale mix uit halen.
    keep on writing, baby.
    kuspappa

  • 16 Juni 2011 - 14:10

    Nomi:

    hahahah...wij missen je gevatheid ook! (want lomp zou ik het niet noemen). Nog een maand en dan mag je weer hier rondfietsen en je eigen drankjes betalen.. :-D

  • 16 Juni 2011 - 15:52

    Mir:

    Hey Mir!
    Nog ff, en je kunt weer heerlijk je eigen ding doen, zonder dat alles wat je doet onder een vergrootglas ligt! Succes! Liefs Mir

  • 16 Juni 2011 - 18:23

    Ton:

    geinige observatie... maar het meest moest ik lachen om jouw schrijfwijze van het nederlandse woord FORMATEN..........
    graag tot heeeel snel!

  • 17 Juni 2011 - 04:31

    Ik Zelluf:

    tja, Ton ik ben nou eenmaal niet opgevoed met taal enzo...Had ik maar een vader als tekstschrijver ofzo......

  • 19 Juni 2011 - 07:45

    Mamamama:

    wat ben je toch een stoere meid, heerlijk land hebben wij he? waar we de niet leuke kerels gewoon weg kunnen duwen. Nu hoor ik jullie zeggen: 'en Arnold dan?''

  • 21 Juni 2011 - 10:08

    Carla-fan:

    Haha!

  • 21 Juni 2011 - 10:09

    Mireille Vos:

    ben benieuwd wie deze mystery quest is....

  • 21 Juni 2011 - 10:27

    Michelle:

    Nog ff een comment: voormaten? zijn dat andere dingen dan achtermaten? het is een formaat! :-D

  • 21 Juni 2011 - 10:28

    Michelle:

    HAHAHA mamma wat een top opmerking

  • 21 Juni 2011 - 10:32

    Mireille Vos:

    JA voormaten zijn eerst gemeten en dan gemaakt! enne ja he?! von mama ook behoorlijk scherp: wie is de carla-fan?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 62942

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: