Rode Sari - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Rode Sari - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Rode Sari

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

08 Maart 2011 | India, Loni



Nu de oplossing voor mensen met een tekort aan aandacht: Draag een rode sari, met blond haar in Dheradun! Voor het huwelijk had de moeder van Tushar mijn gewikkeld in een knal rode sari, de kleur voor huwelijken...Ik had mezelf mooi opgemaakt, mijn haar leuk gedaan en rode bangels (indiase armbanden) om, plus een stip op men kop en henna op men armen...
Ook zijn moeder zag er prachtig uit, maar moest naar de parlour om het haar op te steken en nog een extra laag make-up aan te brengen..Ondertussen wilde Tushar even schoenen kopen voor zijn moeder..zo goed getimed allemaal in India..

Dus ik in mijn rode Sari overstraat, met naast mij Tushar in pak; duidelijk een getrouwd stel dus....
We liepen door de stank en vuilnis, erg misplaatst ineens: je voelt je mooi, schoon, maar bent stiekem toch gewoon in een gore stinkstad in India..

Wat er vervolgens gebeurde was hilarisch:
Alle auto's reden langzaam, de bestuurders konden hun ogen niet langer op de weg houden, er ontstond een halve file..Zowel mannen als vrouwen die mij tegemoet liepen staakten abrupt hun gesprekken terwijl hun mond letterlijk open viel...Tushar had de dag van zijn leven; hij liep met een beroemdheid op straat.. Ik ben nog nooit zo aangestaard...In de winkel kon het personeel alleen maar uitstamelen: beautyful! Ze waren zo overrompeld dat ze accuut vergaten ons iets aan te smeren...

Ook op het huwelijk was ik een van de grootste attracties...Ik had het echter zo intens koud, en een sari is ongeveer 5 keer om je heen gewikkeld; dus naar de wc gaan is een regelrechte ramp.. hierdoor was ik niet al te leuk tegen mijn fanclub en de paparazzi's...

Nu was ik natuurlijk net die dag ongesteld geworden ( sorry mannen voor details), dus was contstant bang voor zijn moeders Sari...Toen bleek dat we niet eens naar huis gingen 's nachts raakte ik een beetje in paniek...Hoe moet ik slapen?! In sari?? Zonder maandverband? In Nederland vraag je dat gewoon aan alle aanwezige vrouwen of zelfs het barpersoneel..Hier weet ik het niveau van stigma niet, en vaak mag je geen Pooja's bijwonen als je ongesteld bent..dus dat wilde ik niet riskeren..

Uiteindelijk heb ik de sari uitgedaan en ben ik in mijn legging en naveltruitje ( wat je onder sari draagt) een uurtje in slaap gevallen.De volgende ochtend kon ik de sari nooit meer zelf omwikkelen dus stond ik in mijn blote legging, met zijn moeders jas over mijn kont een heilige koe donaties bij te wonen..Totaal gesloopt en half omvallend van de slaap..

Toen we eindelijk naar huis gingen was ik zo uitgeteld dat ik de aan mij geleende jas in de riksjah heb laten liggen, waardoor ik me nog ongemakkelijker voelde..
Van Tushar mocht ik echter niet steeds sorry zeggen...
kortom: Het was een bijzondere maar letterlijk ''ingewikkelde'' bruiloft..




  • 09 Maart 2011 - 14:17

    Mamamama:

    wat een enige verhalen schat, als ik dit lees ben ik zo trots op je xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 62932

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: