ziek - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu ziek - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

ziek

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

07 December 2010 | India, Loni

Ellende! Zijn jullie klaar voor nog meer gezeur van Mireille Vos?
Hier komt het:

IK GA WEG!!
Nadat ik in drie dagen tijd 6 keer Pretty Woman heb gezien en 4 keer Jerry Mcquire, besluit ik op 10 december terug te keren naar Nederland! Dit dorp heeft alle energie uit me gezogen, en niets teruggeven, ik ben leeg en kapot. Ook al zei ik heel stoer voordat ik wegging:
als ik het niet meer leuk vind kom ik toch gewoon naar huis?! Uiteindelijk is zo een beslissing voor mij heel moeilijk; ik houd niet van opgegeven. Bovendien ben ik bang dingen te missen en hoop ik altijd dat er toch ineens iets leuks op men pad komt..Maar mijn hersenen zijn verlamd; ik neem niets meer op en zit apatisch naar de TV te staren. Terwijl de mensen die mij goed kennen weten dat ik NOOIT TV kijk en geen enkele beroemdheid ken... Er is niets aan om met mij ''iemand in je gedachte nemen'' te spelen...

Ik heb zo veel zin om thuis op de bank te zitten, met vriendinnen te eten, rioja te drinken, over het strand te lopen, te lachen, te fietsen, lekker brood te eten, me zussies te pesten, te zeuren dat het koud is, nat te regenen en in alles wat leuk en vervelend is aan Nederland (nu moet ik er bijna van huilen uit men oogjes..). Ook al maak ik hier iedere dag dingen mee, indrukken in overvloed, soms is het genoeg: bas – zoals ze dat in Hindi zeggen...

Net met mijn vader aan de telefoon alle knopen doorgehakt. Ik zat op een tafel, telefoon in mijn hand, toen 2 jongens prontificaal voor mijn neus gingen staan en me ongeneerd aan staarden..Op de campus! Niet de eerste keer dat ze mij zien...Ik liep weg en ging in een ander hoekje bellen, waarop een meisje dat ik ken vroeg: why are you standing here all alone? Kan je niet horen dat ik aan de telefoon ben en duidelijk geen Engels praat en dus met thuis bel?! Dit sloopt je uiteindelijk. Geen persoonlijke grenzen, alleen energie zuigen is wat dit land doet! Misschien is alles in India daarom zo inefficient en traag, de bevolking bestaat uit leeggezogen mensen, die alleen nog maar 6 keer per dag Pretty Woman kunnen kijken..

Die goden versterken de apathie alleen maar! Gisteren met 2 vrienden naar de Sai Baba tempel gegaan om te bidden dat ze hun tentamens gaan halen..Misschien kan je in die 4 uur die je daarmee kwijt bent beter LEREN voor je examen?

Verder ben ik het tijdelijk zat hoor, ik ga thuis even mijn batterij opladen en dan terug!
Heeft iemand trouwens een hersen oplader? Ik ben mijne verloren in India...


Ziek
Al het reizen, de stress, de angst om een beslissing te nemen, het eten en de verveling hebben ervoor gezorgd dat ik ziek ben. Ik ben totaal uitgeput! Aangezien ik in een ziekenhuis woon werd ik vandaag gedwongen om naar de dokter te gaan en ik ben officieel oververmoeid. Ook wilde ik mijn bloed laten prikken op bloedarmoede, maar toen ik bij het lab aankwam moest ik eerst bij de apotheek voor 5 rupees een naald kopen. Weer een voorbeeld van Indiase inefficientie, waarom verkopen ze die niet gewoon bij het lab?

Zelf denk ik trouwens dat ik een dorpsdepressie heb met psychosomatische klachten; hoofdpijn, rugpijn, geen energie...Als ik me ertoe kan zetten wil ik zaterdag naar Pune, nadat ik bij het politiebureau ben langsgegaan om te registreren dat ik weer terug ben van Nepal...Mocht ik me in de stad ineens energiek en gelukkig voelen weet ik zeker dat mijn diagnose correct is...
Overigens zijn deze paar dagen in bed; beetje slapen en beetje TV kijken, stiekem ook wel heel lekker. Eindelijk tijd voor mij, voor Mireille Vos, in plaats van Meera die alle problemen van Indiers en Nepalezen op haar schouders neemt..Als mijn telefoon gaat en ik heb geen zin neem ik niet op! Sorry I was sleeping! Dit gedrag werd overigens als zorgelijk ervaren door mijn homovrienden, maar ze hadden wel een verklaring:
Ik was zo depressief dat ik vast in mijn eentje opgesloten in mijn kamertje drug aan het gebruiken was, en 'high' lag te chillen op men bed, zo dachten zij..Gelukkig kon ik hen overtuigen dat ik gewoon ziek was.

Even niet naar afgebladderde muren in mijn kantoor kijken en me ergeren aan de Zweedse doet me goed..Eigenlijk is dit de Mireille-verwen-vakantie die ik al heel lang nodig had..NIETS doen!

Ok Pretty Woman begint weer!

Beter
Na 6 dagen op bed voel ik eindelijk weer wat energie door mijn lichaam stromen, al doet nog wel alles pijn..Maar eigenlijk maakt ziek of beter geen verschil. Hoe dan ook is Pretty Woman kijken het enige leuke in dit dorp...


Tot snel

xxx







  • 07 December 2010 - 11:45

    Ilse:

    Helaas liggen mn eigen hersens nog aan de oplader, maar ik had m je graag uitgeleend. Man, ik voel me nog steeds leeggezogen... wat een land is het toch. Nu een pompoensoepje aan het maken en had gezellig geweest als je hier had kunnen klagen :-) Doe je overbezorgde homo vriendjes de groetjes xxx

  • 07 December 2010 - 12:06

    Michelle:

    En dan nog gaan twijfelen of je toch terug moet naar dat dorp Meera! Dit verhaal zegt genoeg toch?

  • 07 December 2010 - 23:11

    Suus:

    Ik ben TROTS! Kiezen voor jezelf is het beste wat je kan doen, je hebt al zoveel gegeven daar! Nu is het tijd jezelf ook even iets te geven. Tot gauw! Liefs xx

  • 06 Januari 2011 - 16:45

    Mama:

    ga je nu ook weer schrijven? dat vind ik leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 62934

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: