Van gevangenis in ruraal India naar gevangenis in - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Van gevangenis in ruraal India naar gevangenis in - Reisverslag uit Loni, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Van gevangenis in ruraal India naar gevangenis in

Door: mireilleindia

Blijf op de hoogte en volg mireille

01 Februari 2011 | India, Loni


Aangezien ik antropologe ben, is mijn huidige postitie leerzaam, maar uiterst irritant. Ik weet langzamerhand hoe een meisje in India zich voelt, soort levenslange opsluiting in het Big Brother huis...

Ik woon in een appartement waar we constant in de gate worden gehouden door de ''servant''.
Elke beweging die we maken wordt doorgegeven aan de vrouw die ons de kamer verhuurd..

Langzamerhand worden ook de regels duidelijk, die overigens nooit van de voren waren medegedeeld:
-Voor 22.00 thuis
-Niet langer dan 5 minuten douchen
-Niet je eigen water koken voor koffie/thee.
-Slecht 2-3 koppen koffie/thee per dag.
-Niet aan spullen komen van kamergenoten als die er niet zijn.
-Geen eigen sleutel
-Niets uit de keuken pakken of zelf bereiden
-Niet te vaak de koelkast open en dicht doen.
-Geen TV kijken als de servant zijn 4e bollywood film van de dag kijkt
-Geen TV in Engels

Zoiets, en er zijn vast nog veel meer regels die te ontdekken vallen...

Maar goed, regels zijn er om geschonden te worden. Donderdag werd ik om 24.00 uur 29 jaar oud! Dus we gingen uit met 2 rijke jongens die via via vrienden zijn..We werden rondgereden door Delhi en kwamen zelfs in een oprecht leuke bar terecht...
Hier had ik oogcontact met een aantrekkelijk mannelijk exemplaar...Toen we om 00.30 de kroeg verlieten vertelde ik mijn Singapore vriendin over hem...ze rende weg en kwam vervolgens triomfantelijk terug met zijn nummer...ZO werkt dat ik India...Nu sms ik met een jongen die ik nog nooit heb gesproken....

Vrijdag hadden we een feestje met hippe Delhi lui op een dakterras..Alleen maar journalisten en advocaten...en gratis wodka...ellende voor Meera dus! Wel erg gelachen, tenminste voor zo ver ik weet...
Om twaalf uur kneiter lam de taxi ingerold om vervolgens thuis op ons flikker te krijgen...
Om 4 uur snacht -nog steeds dronken- de taxi naar het trainstation gepakt...
Hier een uur lang op een bankje tussen de zwervers gewacht op de trein naar Rishikesh...

Een plek waar allemaal Ashrams – yoga plekken met guru's- zijn en waar de Beatles ook enige tijd hebben rondgehangen....
In de trein lekker bijgeslapen en daarna met een kop als een kerkklok door het stadje gezworven...

'S avond de Aarti – gebed voor de heilige Ganga (ganges) bijgewoond...Maar Sylvia ( uit Singapore) en ik waren veel te gaar om serieus te zijn, dus waren we druk bezig met het uitchecken van lekkere geestelijke knaapjes....Vreemd om met een kneiter kater en ernstig melig een van de heiligste rituelen in India bij te wonen...OM OM OM...

Vooral de aanwezige westerlingen, met hun serene hoofden en witte gewaden werkte op mijn lach spieren...Pf, van die uitgetreken vega hoofden, geen lachrimpel te bekennen...en met de handjes gevouwen sanskriet liedjes opdreunen...Mafkezen! Ga terug naar de VS en help de straat negertjes daar ofzo...

De volgende dag eindelijk hersteld van de kater, maar nu met lichtelijke griep langs heilige koeien en Sadhu's ( heilige oranje mannen die leven van aalmoezen) gesjokt....En savonds weer terug naar Delhi.
Nu ziekjes thuis, plus het feit dat er 50 euro is gejat uit mijn portemonnee zorcht voor een lichtelijke kutbui....

Positieve berichten vanuit India kunnen natuurlijk ook niet te lang aanhouden!!
Ik kruip lekker onder de wol...beterhaps-berichten mogen verzonden worden!
xxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Loni

loni

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

moderniteit versus traditie

21 Juni 2011

gefrustreerde man mensen

16 Juni 2011

Ik ben een haarlems meisje

10 Juni 2011

Eindelijk weer zeuren.

09 Juni 2011

indiase
mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 62950

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: