Could you believe I saw a face on the moon? - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu Could you believe I saw a face on the moon? - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu

Could you believe I saw a face on the moon?

Blijf op de hoogte en volg mireille

06 April 2013 | Bangladesh, Dhaka

De Jamaat – een politieke partij in Bangladesh die wordt verdacht van het vechten aan Pakistaanse zijde tijdens de onafhankelijkheidsoorlog in 1971 - heeft een nieuwe strategie gevonden om zieltjes te winnen. Naar eigen zeggen is het gezicht van een van hun ter dood veroordeelde leiders gisteren verschenen op de maan. Een wonder! Zo’n heilige kan je toch niet ter dood veroordelen?
Vanmorgen bij het ontbijt zag mijn lokale collega er moe en teleurgesteld uit. ‘What's wrong?‘ vroeg ik. ‘Well’, zei hij, ‘I got up at 4 am this morning and I was hoping to see the face of Sayedee, but I didn’t see anything.’ Ik probeerde mijn lachen in te houden. ‘ I am sorry to hear’, kon ik nog net uitbrengen terwijl ik proestend naar mijn kamer liep.