Drie witte mensen voorrang-treinkaartjes AUB - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu Drie witte mensen voorrang-treinkaartjes AUB - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu

Drie witte mensen voorrang-treinkaartjes AUB

Blijf op de hoogte en volg mireille

24 Januari 2013 | Bangladesh, Dhaka

Bangladesh heeft veel problemen met schoon drinkwater. In het zuiden van het land is het vaak te zout en bevat het water hoge concentraties schadelijk stoffen. Om de bevolking een handje te helpen gaan we op bezoek bij een organisatie die waterpompen plaatst.

Het verkrijgen van treinkaartjes terug bleek een probleem. Niet alleen werd er net het belangrijkste cricket toernooi van het land gespeeld, ook was er een jaarlijkse politieke bijeenkomst. Op de boekingswebsite bleef FULL rood oplichten. Gelukkig stond ook het nummer van de commercial officier vermeld. Bij het horen van een buitenlandse stem werd deze man erg behulpzaam:

Oh you like bangladesh? No train tickets? Not good!

Hij gaf ons het nummer van de man in charge op het station van onze bestemming die ons verzocht naar zijn kantoor te komen. Achter een enorm bureau onder zwart-wit foto’s van de ‘vader van Bangladesh’ zat een charismatische man in pak. Grijnzend vroeg hij waar we vandaan kwamen en wat we wilden. Hij schreef onze wensen in een boekje. We konden de kaartjes voor de overvolle trein over twee dagen ophalen: No problem.

Zo, nu kunnen we zonder zorgen het volk aan schoondrinkwater helpen. Maar, of de mensen die de pompen gaan plaatsen ooit een treinkaartje kunnen krijgen blijft natuurlijk de vraag.