Alleenwonende vrouwen: hoeren of drugdealers - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu Alleenwonende vrouwen: hoeren of drugdealers - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu

Alleenwonende vrouwen: hoeren of drugdealers

Blijf op de hoogte en volg mireille

01 Maart 2013 | Bangladesh, Dhaka

In Bangladesh kan je als vrijgezel onmogelijk een kamer huren. Als je niet getrouwd bent zal je wel een hoer zijn, in drugs dealen of op andere illegale wijze aan geld komen. Brave meisjes zijn al op hun 16e getrouwd!

In Dhaka huur ik een appartementje met mijn vrouwelijke collega Tania. Meerdere malen zijn wij op de thee gevraagd bij onze buren, die tevens onze huisbazen zijn. Tania drukte mij op het hart: ‘please tell them that you are my sister in law’. Tania bleek al maanden alleen op zoek te zijn naar woonruimte, maar iedereen weigerde haar een contract te geven. Uit nood bedacht ze dat ik getrouwd was met haar broer, waardoor we dus onmogelijk hoeren konden zijn. Nu zit ik vast in een leugen en worden onze buren steeds nieuwsgieriger wanneer mijn man nou eens naar Dhaka komt.

Ook mijn zeer moderne en bereisde christelijke vertaalster zegt dat ze geen kamer in haar huis verhuurt aan alleenstaande meisjes: ‘ You never know what kind of bad things they are involved in.’ Ja, voor je het weet werken ze voor een schijtloontje voor een goed doel, zoals mijn collega en ik.

• 01 Maart 2013 - 14:31

Marthe:

en zijn mannen die op zichzelf wonen gigolo's? vast niet..
    wat gaat ze doen als jij binnenkort weg bent?..

• 02 Maart 2013 - 07:58

Ilse:

Ja Meeraatje, naar de maatstaven daar had je dochter al bijna getrouwd moeten zijn ;)