Madame: me you drop in Yoga? - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Madame: me you drop in Yoga? - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Madame: me you drop in Yoga?

Blijf op de hoogte en volg mireille

24 Juli 2014 | India, Poona

Mysore is de plek waar Madonna en Sting hebben geleerd om heerlijk zen te worden. Een buitenwijk van de stad staat bol van yogascholen, massage salons en organic linksomgedraaide met chia zaad verrijkte slow groene smoothies. Iets wat je nergens anders in India kan krijgen, en waar bovendien geen enkele local ooit een stap over de drempel zal zetten. Indiers houden van vet, suiker en gefrituurd eten. Maar dat past natuurlijk niet in de gezonde leefstijl van de westerse yogi. Yoga, wat in India voornamelijk door de oudere generatie wordt beoefend, en bedoeld is om lichaam en geest te verbinden, wordt door westerlingen gebruikt om af te vallen. De westerlingen bespreken tijdens hun soya-havermoutpap ontbijt wie het best en meest lenig was die ochtend. Het is een constante competitie wie het meest flexibel is, het best kan ademhalen en wie het mooiste figuur heeft. Ook al kan je dan 20 minuten zonder handen op je hoofd staan, erg spiritueel vind ik het niet.

• 24 Juli 2014 - 11:24

Hans Vos: