Thuis - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Thuis

Blijf op de hoogte en volg mireille

07 Juli 2014 | India, Poona

Nadat ik twee jaar in India heb gewoond, besluit ik er dit keer op vakantie te gaan. Ik land op Delhi en een drukkende hitte gemengd met uitlaatgassen en kurrie stank komt me tegemoet. ‘Thuis’ geven mijn sensoren door. Om helemaal thuis te zijn heb ik nog een vlucht naar Mumbai in het vooruitzicht, die vanaf de Domestic Aiport vetrekt. Ik pak een shuttle busje vanaf de International airport en ik word alle kanten opgeduwd door haastige egocentrische Indiers. Ik was vergeten hoe het is om in een land met 1.2 biljoen mensen te wonen. Na weinig slaap sta ik wat wankel op mijn benen dus ik klap bijna met backpack en al op de grond. Ineens komt mijn Indiase Survival of the Fittest oerinstinct weer op, ik druk mezelf de bus in en heb schijt aan kinderen, oma’s en andere zwakkere mensensoorten. Voldaan plof ik neer op het laatste vrije bankje, vastberaden me niet van mijn plaats te laten duwen. Enkele minuten later spring ik elleboog uitdelend de bus uit en negeer alle starende snormansen. ‘Maak je borst maar nat, ik ben er klaar voor India!’.

• 07 Juli 2014 - 15:19

Mama:

Dappere meid van me !

• 07 Juli 2014 - 19:46

Leo Pater:

Jij bent onvoorstelbaar stoer, geniet ze en pas goed op jezelf.

• 11 Juli 2014 - 06:44

Ik Zelluf: