31 jaar: de dik voormekaar show! - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu 31 jaar: de dik voormekaar show! - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

31 jaar: de dik voormekaar show!

Door: meera

Blijf op de hoogte en volg mireille

03 Februari 2013 | India, Poona


“Klop Klop”, het is 7 uur ’s ochtends. Slaperig raap ik mijn sjaal van de vloer en wikkel hem om mijn hoofd en schouders. Voor de deur staat een oud mannetje met een halfvolle emmer dampend water. Dankbaar grijp ik mijn kado aan en knielend in de badkamer neem ik mijn eerste warme ‘douche’ in Bangladesh.

Hoe mijn collega’s in het dorp, twee kilometer verderop, een taart met: ‘happy birthday Meera’ hebben kunnen scoren, is mij een raadsel. In het Bangla wordt mij een fijne dag toegezongen, terwijl ik de kaars uitblaas. Helaas reizen we vandaag terug van het rustige platteland van Bangladesh naar het vervuilde Dhaka. Twaalf uur in de bus: het beste verjaardagsfeestje tot nu toe.

Dhaka verwelkomt mij met veel getoeter en een enorme file. Eenmaal thuis ben ik kapot en wil graag op mijn bed neerploffen. Helaas bestaat de totale inrichting van mijn kamer uit een matje in de hoek. Voor het raam heb ik mijn lakenzak gehangen; mijn deken en kussen heb ik gejat uit het vliegtuig.

Morgen weer aan de slag op kantoor. In plaats van geld te verdienen betaal ik 50 euro per maand om vrijwillig te mogen werken. Hiervoor heb ik nou 7 jaar op de UvA gezeten: 31 jaar en alles voormekaar. Kamertje, verlept plantje op het balkon, en beestjes.

Misschien moet ik mijn 32e toch maar eens in Nederland vieren?


  • 04 Februari 2013 - 13:33

    Michelle:

    Dit klinkt wel heel zielig! Maare he; je doet het jezelf aan Meera ;-) Kom maar gauw terug naar Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Poona

mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 62789

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: