Boerkabooken - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Boerkabooken - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Boerkabooken

Blijf op de hoogte en volg mireille

26 September 2014 | India, Poona

Een reis naar India is niet compleet zonder een ellenlange treinreis. De treinen zijn overvol, en iedere passagier heeft een eigen bedje. Vanaf 6 uur ’s ochtend zitten alle passagiers op het onderste bed luidruchtig aan de thee en curry, de persoon die hier wellicht nog op slaapt wordt volledig genegeerd. Vaak gaat zo een rit gepaard met een hoop gestaar, geroddel en af en toe een leuk gesprek. Dit keer zit naast mij een vrouw in een boerka. Ze speelt wat met haar telefoon. Aangezien ik me verveel, die 23 uur naar Delhi, neem ik rustig de tijd haar uitvoerig te bespieden. En wat blijkt: ‘ ze zit te facebooken!’ Ik schiet in de lach en vraag mij de resterende uren in de trein af hoe je in vredesnaam weet welke totaal bedekte Fatima je moet uitnodigen als vriend? Dan kom ik met een idee: Boerkabook, waar alleen vrouwen op mogen en je dus een glimp van het gezicht mag laten zien. Wel zo handig als je die leuke vrouw van de trein wilt toevoegen!