Gay-pride India in 3045 - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Gay-pride India in 3045 - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Gay-pride India in 3045

Blijf op de hoogte en volg mireille

04 Augustus 2014 | India, Poona

India is nog ver verwijderd van een feest wat ook maar ik de buurt komt van onze gay-pride. Twee van mijn beste Indiase vrienden zijn homo, eerst met elkaar, nu met nieuwe leuke vriendjes. Bijna niemand weet wat van hun seksuele voorkeur.

De één loopt al tegen de dertig en zijn moeder benadrukt dat het nu toch écht tijd wordt dat hij gaat trouwen. Zij heeft al een aantal leuke vrouwen op het oog. Hij heeft echter een relatie met een rijke zakenman uit Mumbai, en wordt misselijk bij het idee met een vrouw in bed te moeten liggen.

De ander, Sunil, is door zijn familie het huis uitgezet toen zij erachter kwamen dat hij verliefd was op een man. Zijn familie bezit paleizen, hij woont nu echter bij zijn vriendje in een klein donker appartementje in een strikt islamitische wijk in Delhi. Niemand van hun vrienden weet dat zij méér dan huisgenoten zijn. Ze hebben overigens bijna geen vrienden, aangezien zij van één heel laag inkomen leven en de deur dus amper uitkomen. Sunil zit de hele dag thuis, terwijl hij een beurs had om aan een van de beste universiteiten van India te studeren. Deze opleiding was in Pune, maar hij heeft zonder steun van zijn ouders geen geld om daar rond te komen. Ik heb hem al voorgesteld te gaan trouwen, zodat ik een visum voor India krijg en hij naar Nederland kan komen. Of hij gelijk in een roze string op een boot wil betwijfel ik, maar een keertje hand en hand lopen met zijn vriendje is voor hem al genoeg.