Irritant die Shiva - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu Irritant die Shiva - Reisverslag uit Poona, India van mireille vos - WaarBenJij.nu

Irritant die Shiva

Blijf op de hoogte en volg mireille

01 Augustus 2014 | India, Poona

Rishikesh is de plek waar The Beatles in hun ashram de sitar hebben leren bespelen. Nog steeds komen grote getale toeristen naar deze heilige plek, op zoek naar zichzelf. Ook ik wilde wel eens een weekje in een ashram door brengen, en zo zat ik ineens om 5 uur s'ochtends heilige mantra´s te zingen. Buiten was het minder sereen. Precies in de periode dat ik opzoek was naar rust vond namelijk het heilige Shiva-festival plaats. Duizenden in oranje geklede Indiase mannen trekken juist nu vanuit alle naburig gelegen dorpen Rishikesh binnen. Lopend of per motor, heftig toeterend naar alles en iedereen. Deze jonge mannen gebruiken de heilige Shiva als excuus hun dorp te verlaten en zich met hun vrienden te misdragen. Het lastig vallen van westerse vrouwen staat daarbij met stip op nummer 1. Wij konden het ashram amper verlaten, overal krioelde het van de op Nederland fans lijkende mannetjes, die ons aanstaarden, achtervolgden, filmden, fotografeerden of aanraakten. Na een paar dagen binnen te hebben gezeten wilden we een kopje chai halen, bij het lokale tentje om de hoek. De chai-man duwde ons echter weg, aangezien binnen enkele seconden zijn kraam belaagd werd door een zwerm dorpelingen. Wij vluchten ons ashram dus maar weer in. Tijdens het middag gebed riepen wij alle miljoen hindoe goden aan om het festival dit jaar iets te verkorten.

• 01 Augustus 2014 - 21:41

Lea:

Mireille,

Kunnen die miljoenen Hindoegoden (die uiteindelijk teruggebracht kunnen worden tot 3, nl. Shiva, Vishnu en Brahma) eens in hun ruimtetuigen naar Gaza vliegen? Daar is op dit ogenblik wel een wondertje nodig.

Ze kunnen waarschijnlijk wel landen in Jeruzalem, de oude start- en landingsplaats van de goden. Er groeit nog steeds niets op die plek, waarschijnlijk door de radioactiviteit (om hun shuttle indertijd te lanceren).

Lang geleden hadden 'de goden' goud nodig om hun planeet te beschermen en kwamen dus met een ruimtetuig naar de aarde. Maar goud delven is zo'n vermoeiend en gevaarlijk werk voor goden, pfff.
    Ze hebben dan maar een mix gemaakt, van de goden en de toenmalige mens, opdat deze als slaven konden werken in die goudmijnen. En Darwin maar denken dat we geëvolueerde apen zijn.
    Nee, door I.V.F., avant la lettre ( in spijkerschrift weliswaar).

bron: Zecharia Sitchin: Waren de goden astronauten?, of was het nu, De tiende of dertiende planeet?

Hier vlakbij, in Antwerpen, heeft een arts al geweigerd om een 90j. Joodse vrouw te helpen. Ze zou de pijn van haar ribbreuk snel vergeten als ze even naar Gaza ging. Ach ja, dat wordt dan weer gedefinieerd als antisemitisme, er wordt een klacht ingediend en de arts moet dan zijn verontschuldigingen aanbieden want stel je voor dat hij door de (h)orde van geneesheren, voor zo'n emotionele uitlating, uit zijn ambt gezet zou worden, oeioei. Wij moeten sereen blijven en er moet rust en vrede zijn, de gemeenschappen moeten niet tegen elkaar opgezet worden, etc. Er is hier een grote Chassidische gemeenschap. Er wordt hier door Joden en Indiërs veel diamant verhandeld en er zijn veel moslims. Dus haal de lont maar uit het kruidvat.
    Stel je voor, een lege stadskas die nog wat leger wordt door derving van taxen. Dan kunnen die politiekers en ambetantenaren niet meer bekostigd worden. Wat een ramp! Al die mooie projecten, om bijvoorbeeld, de politieke vluchtelingen uit Kosovo naar taalles te sturen, ze bij een verhuis, 2 maanden op hun 'leefloon' te laten wachten. Bedelen mogen ze niet, naar de voedselbanken kunnen ze niet, ..... , ach, hoeveel kosten bedden voor 5 kinderen, hoeveel bedraagt de huur voor 2 maanden, ach, .... we zullen eens helpen. Ze sturen nog steeds hun kinderen als het leefloon op is, voor het einde van de maand. Dat is tricky, maar ja, ..... ( geleerd in India).

Er zijn 3 jongens ontvoerd en vermoord teruggevonden in Israël. Ook al weet men dat, dat niet door Hamas is, toch gaat men nu Hamas ontwapenen, en hoe. Wat een legertje heeft Israël!
    Het zal daar nu in India wel rustig zijn, vermoed ik. Er worden veel recidivisten opgeroepen.

Door de Israëlieten wordt Hamas afgeschilderd als een terroristische organisatie en de Palestijnen zien Hamas als een verzetsorganisatie. En welke versie zou het ergst doorklinken, denk je?

De Amerikanen leveren wapens aan het Israëlisch leger en humanitaire hulp aan de Palestijnen.
    In Gaza al meer dan 1000 doden .... als vergelding voor 3. Hamas blijft doorgaan, want ze willen die illegale nederzettingen niet, en Israël wil Gaza demilitariseren.

Het grondgebied van de Palestijnen is sinds 1946 bijna verdwenen. Wie was het ook al weer die na WOII, de staat Israël toewees aan de joden die de holocaust overleefden ? Hoe zat dat geschiedkundig weer in elkaar?

En ik maar naar Treblinka (vernietigingskamp in het oosten van Polen) gaan (op weg naar het oerbos in Białowieża), boeken lezen als: Ik ontsnapte uit Auschwitz (van Rudolf Vrba), Mila 18, De Golem (Gustav Meyrink), ....

Ik ga eens wat eten.

Doei,