Verkracht? Dat wordt trouwen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu Verkracht? Dat wordt trouwen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van mireille vos - WaarBenJij.nu

Verkracht? Dat wordt trouwen

Blijf op de hoogte en volg mireille

12 April 2013 | Bangladesh, Dhaka

De dorpen hier in Bangladesh hebben een soort burgemeester die van alles voor de dorpelingen regelt. Ook treed hij op als bemiddelaar bij conflicten. Voor mijn onderzoek naar women empowerment had ik een afspraak met hem.

‘ You are lucky; the person who was standing next to me came here to report the rape of his daughter’, vertelde hij trots. Ik vroeg hem wat hij voor de familie zal doen.

‘Well, I will try to talk with both families, and if they agree the boy and girl will get married.’

Mijn mond viel open van verbazing en ik wist nog net te vragen of de meeste ouders hiermee akkoord gaan.’ Yes, of course’, bevestigd hij, wie wil er anders trouwen met een meisje dat verkracht is en dus geen maagd is? Dit is de enige manier om haar eer te redden, benadrukte hij. En als het meisje tijdens de daad zwanger is geraakt gaan de ouders al helemaal snel akkoord.

Dus als ik nou op men 32e nog vrijgezel ben ga ik gewoon ’s avonds in mijn hotpants door Dhaka lopen, dan zal ik toch wel een keertje kunnen trouwen?


  • 13 April 2013 - 09:22

    Lea:

    Mireille,

    Enerzijds lig ik hier in een deuk van het lachen om die laatste alinea en anderzijds vraag ik me af of je in zo'n geval niet beter scholen opricht waar de vrouwen een serieuze zelfverdedigingscursus kunnen volgen.
    Kan men daar eigenlijk de noodpil vinden?

    Drie Indiase studenten hebben antiverkrachtingsondergoed met gps-functie ontworpen. Misschien nog iets om in Bangladesh te produceren?

    grtz







  • 16 April 2013 - 21:42

    :

    Kind, jij hoeft je echt eetst niet te laten verkrachten en eigenlijk trouw je dan nooit met met hem want wij rekenen anders af in de familie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Dhaka

mireille

in bangla desh

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 62899

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Januari 2018

India part 2

07 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Terug naar India

16 Januari 2013 - 31 Mei 2013

bangladesh

26 Juli 2010 - 15 Juli 2011

loni

Landen bezocht: